Säljare

Soleil växer och söker nu förstärkning i form av en proaktiv säljare!

Om tjänsten

På Soleil får du chansen att utvecklas i en central roll som säljare tillsammans med drivna medarbetare. I tjänsten ingår att skapa och utveckla försäljningen gällande B2B för både privata företag och offentliga verksamheter.

I dina arbetsuppgifter ingår att kontakta både potentiella och befintliga kunder, boka och genomföra kundmöten för att ta reda på och analysera kundens behov och som sedan ska mynna ut i ett erbjudande. Genom att skapa förtroende hos kund och förstå deras verksamheter och behov tar du fram underlag och offerter för skräddarsydda lösningar med kundnytta i fokus.

Arbetet som säljare innebär stort eget ansvar, där du själv bokar kundbesök och styr över din vardag. Samtidigt behöver du vara väl insatt i de tjänster Soleil erbjuder och de möjligheter som våra lösningar kan ge kunderna. Tillsammans med erfarna projektledare på Soleil tar du fram underlagen till de skräddarsydda lösningarna.

Rollen är placerad i Karlstad men för rätt kandidat går det att hitta andra lösningar.

Personliga egenskaper

För att lyckas i den här tjänsten behöver du ha en utåtriktad och positiv personlighet som trivs med att ha mycket kundkontakt och snabbt kan skapa förtroende hos andra. Som säljare på Soleil drivs du av att arbeta resultatorienterat för att uppnå både individuella och lagmässiga mål. Du behöver alltså kunna arbeta självständigt men även samarbeta nära med andra medarbetare på Soleil. Du är bekväm att ha både en stödjande och ledande roll i försäljningsprocessen.

Du motiveras av ett långsiktigt arbete med att skapa relationer till våra kunder. Försäljningsprocessen från första möte hos kund till avslutad affär kan ta ett antal månader. Våra kunder är inte heller alltid djupt tekniskt insatta och behöver därför en genuint hjälpande hand att förstå vad de beställer och varför de behöver det de gör. För att de ska känna trygghet och få förtroende för Soleil som leverantör är det därför viktigt att du är uthållig, målinriktad och generös med service, råd och hjälp.

Eftersom teknikutvecklingen ständigt förändras och förnyas, och det fort, behöver du även vara intresserad av teknik och teknikutveckling generellt för att kunna ta fram bra erbjudanden och lösningar som passar varje enskild kund. Du har därför ett starkt intresse för både människor och teknik.

Du kan kommunicera väl på engelska och svenska, i både tal och skrift. Du har goda kunskaper inom Office-paketet och har B-körkort.

Skallkrav:

Du har minst fem års erfarenhet från tjänsteförsäljning.

Meriterande:

  • Akademisk utbildning.
  • Eftersom en central del av rollen bygger på att skapa och utveckla försäljningen har du erfarenhet av proaktiv försäljning och B2B.
  • Erfarenhet av försäljning mot offentlig sektor och tjänsteförsäljning inom IT ses som starkt meriterande. Likaså erfarenheter av RFP-processer och CRM-system (exempelvis Lime, Upsales etc.).

Kontakt och frågor

Har du frågor om tjänsten eller om Soleil som företag, kontakta (från och med den 27 december):

Lisa Sundén, HR-ansvarig

lisa.sunden@soleilit.se

072-072 98 25

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan senast den 12 januari 2020. Skicka ansökan till jobb@soleilit.se

Om Soleil

Soleil är ett ambitiöst konsultföretag som hjälper verksamheter att utveckla och skapa bättre digitala relationer med webbplatser, intranät och samarbetsverktyg. Vi jobbar alltid med de bästa och smartaste digitala verktygen, eftersom det ger mer nytta för användare och verksamhet. Att jobba med oss på Soleil kännetecknas av kunnighet, framåtskridande och omtanke. Det har gjort att vi idag är bevisat bäst på några av de viktigaste digitala verktygen. Soleil är den SiteVision-partnern som haft flest vinnare i tävlingen Guldhanden de senaste åren. Våra kunder vinner även andra priser, såsom Publishingpriset och ligger på IDG:s topp100-lista.

Vi arbetar med SiteVision och Office 365 och kopplar gärna ihop funktioner i Office 365, som exempelvis dokumenthantering, grupper och planeringsverktyg med SiteVision för att kunderna ska få riktigt effektiva digitala vertyg. Vi vet att digitala verktyg kan göra enorm skillnad, men bara om de används rätt och ger mervärde för verksamheten och användarna. Därför är våra konsulter också kommunikatörer, utbildare och verksamhetsutvecklare. Vi lägger också lika stor vikt på de digitala verktygen som på de mänskliga relationerna, både internt och externt. Det innebär att vi jobbar nära kundernas verksamheter och sätter användarnas och målgruppernas behov i första rummet, men också att vi är måna om att rådge och utmana kunderna.

Kunnighet, framåtskridande och omtanke genomsyrar också vårt sätt att jobba, vårt sätt att vara och vad som är viktigt för oss som kollegor. Därför jobbar vi alltid med den bästa och smartaste digitala tekniken, men vi vill alltid se om vi kan hitta nya fiffiga sätt att använda den på. Vi nöjer oss dock inte med att bara utveckla och leverera –för vi är stolta över vårt viktiga syfte –att skapa bättre digitala relationer. Och det märks att vi har kul och alltid utvecklas på jobbet, både som experter, konsulter och som företag – för det får vi ofta höra!

Kontaktperson

Lisa Sundén

HR-ansvarig & VD-assistent
+46 72 072 98 25

Kontakta mig

Tack för ditt mail!

Tack för ditt mail! Vi kommer kontakta dig så snart som möjligt.

Öppna produktblad

×
Något gick fel, prova igen.