Exempelbild

2016-05-04

Så tar du tempen på ditt intranät – Fredrik Stodnes bästa tips från Solinarium 2016

Först av allt vill vi tacka alla som kom till oss på Solinarium 2016 – Allt om intranät förra veckan! Vi hade fantastiskt trevligt tillsammans med alla gäster och vi lärde oss mängder av alla intressanta föreläsare. Hoppas att ni också fick ut massor av dagen!

 

Vi kommer att kort sammanfatta alla föredragen från Solinarium och först ut är Fredrik Stodnes tips på hur du på bästa sätt tar tempen på ditt intranät.

Så tar du tempen på ditt intranät

Fredrik presenterade en mängd olika parametrar som du kan arbeta med för att lyckas med ditt intranät. Här är de, i korthet:

  1. Med rätt strategi för intranätet får du en bra start. Det finns flera synvinklar, men ytterst är målet enkelt: Intranätet ska hjälpa kollegorna att lösa sina uppgifter bättre och snabbare.
  2. Gör en effektkartläggning för att se till att intranätet motsvarar användarnas verkliga behov.
  3. Välj enkla och tydliga mål som du följer upp regelbundet
  4. Definiera målgrupperna och identifiera dem på intranätet
  5. Använd olika verktyg för att lyckas, som exempelvis ambassadörer, polls, Google Analytics eller Piwik
  6. Jobba agilt – då prioriterar du kundvärde, samarbete, förändring och ständig förbättring
  7. Använd och utnyttja informationen i AD:t
  8. Gör intranätet socialt
  9. Se till att intranätet är mobilanpassat och tillgängligt
  10. Fokusera på genomtänkt design
  11. Integrera smart

Tack Fredrik för en intressant föreläsning! Vi kommer fortsätta att sammanfatta övriga föreläsares presentationer. Följ oss gärna via Facebook, Twitter och Linkedin.